DE WINNAAR VAN HET VERENIGINGENSPEL 2012

winnaar2012

Clytoneus - Trimmers met 309 punten!

VERENIGINGENSPEL 2012

zaal

Ook dit jaar was het weer volle bak. 72 teams!

winnaars

Het erepodium met de nummers 1 t/m 3!

1 Clytoneus - Trimmers

2 Vrolijke Borrelnootjes

3 Kalsbeek

antwoorden

antwoorden2

Naderhand werden de antwoorden door de vele deelnemers verslonden....

Zegveldse spel: al 32 jaar lachen!

Door: Janine Hoogendoorn
Zegveld - Volgende week is het weer zover, dan vindt namelijk hét Zegveldse Verenigingenspel plaats. Ciska Klooster van de CSZ vertelt over dit jaarlijkse evenement, waar veel mensen een avondje lang plezier aan beleven. Ciska Klooster heeft ook dit jaar weer de vragen voor het Verenigingenspel bedacht. "Ja, het is een hele opgave om al die vragen te verzinnen, maar daar krijg je dan wel weer een topavond voor terug. Ook krijgen we veel hulp van andere mensen die met goede ideeën komen voor vragen." Ciska Klooster vertelt. Het Verenigingenspel is oorspronkelijk verzonnen door Arie Vink en vindt voor de 32e keer plaats. "Ik doe het altijd nog met veel plezier. Hoe we de vragen verzinnen, tja, je loopt er soms zomaar tegenaan, je staat in de Coop en bedenkt je ineens: goh, er zijn veel soorten koekjes, daar zouden we ook een vraag over kunnen verzinnen."

Veiligheid
Er zijn in totaal 36 opgaven met 10 soorten en een aantal Rode-draadopdrachten voor alle 72 teams. De teams bestaan uit 4 tot 6 mensen en de speeltijd is 2,5 uur. Of het evenement ooit nog groter gaat worden denkt Ciska van niet: "Nee, voor de veiligheid mag het niet groter. We hebben nu al drie teams moeten teleurstellen."
De Rode Lantaarn
"Ook de verliezers krijgen een prijs, namelijk 'De Rode Lantaarn'. Deze is vorig jaar gewonnen door 'De Rank' die er erg gelukkig mee leekte zijn." vertelt Ciska lachend. Op de vraag 'Gaat er ook weleens iets fout?' moet ze lachen. "Ja, we hebben een keer een computerstoring gehad, dit zorgde voor stress, achteraf bleek het gelukkig mee te vallen. Ook hebben we een keer Rubiks kubussen uitgedeeld die moest aan het einde van de avond opgelost zijn, hier kregen we veel commentaar op, omdat bijna geen één team dit lukte."
Milandhof
Het Zegveldse Verenigingenspel dat door de CSZ wordt georganiseerd vindt zaterdag 28 januari om 20.00 uur plaats in de Milandhof.\

Bron: Woerdens Nieuwsblad 20 januari 2012