Isero wint 'Slag om Woerden'

WOERDEN • De 17e editie van het bedrijvenspel ‘De Slag om Woerden’ is woensdag 15 november jl. gewonnen door het team van Iserio Woerden. Verrast en trots namen de teamleden de Leeuwen-bokaal in ontvangst. Het Minkerna College, winnaar van vorig jaar, greep nét naast de bokaal en werd eervol tweede. ‘De Slag om Woerden’ is een spel voor bedrijven en instellingen dat jaarlijks wordt georganiseerd door Lions Club Woerden Castellum Laurum. De opbrengst gaat dit jaar naar het Daan Theeuwes Centrum (DTC) in Woerden waar jongeren met ernstig hersenletsel revalideren.

Winnaar 2023

Lezing
Voorafgaand aan het spel gaf hoogleraar neuropsychologie Erik Scherder een boeiende lezing. Hij voelt zich sterk verbonden met het DTC. Scherder benadrukte tijdens zijn lezing in het Kalsbeek College het belang van het blijven uitdagen van onze hersenen. Door het brein voortdurend te prikkelen ontstaan nieuwe verbindingen en wordt hersenstof aangemaakt. Ook bij mensen met ernstig hersenletsel kan vaak nog veel bereikt worden door de hersenen te blijven stimuleren.
Aansluitend werd de opbrengst van het spel bekend gemaakt en overhandigde commissievoorzitter Marian Noorthoek, namens Lions Club Woerden, een cheque van 7.500 euro aan Adriaan Theeuwes, oprichter van het DTC. Tot zijn grote verrassing had ook VSB-fonds nog een schenking voor DTC van 5.000 euro. “Het is echt geweldig”, reageerde de ietwat beduusde Theeuwes. “Met dit bedrag kunnen we investeren in de aanschaf van een nieuwe rolstoelbus.”
Strijd
Na deze inspirerende start gingen de 25 bedrijventeams fanatiek de strijd aan door uitdagende vragen te beantwoorden over sport, economie, actualiteit, Woerden, films en muziek. Het werd een spannende nek-aan-nek-race waarbij teamwork en kennis centraal stonden. De Lions Club kijkt terug op een geslaagde editie en bedankt alle deelnemers, sponsors en betrokkenen voor hun bijdrage aan het evenement.

Bron: Het Kontakt 23 november 2023