DE WINNAAR VAN HET VERENIGINGENSPEL 2010

De winnaar van dit jaar.......

AKA TRIATHLONTEAM, ze deden voor het eerst mee dit jaar!

Van harte gefeliciteerd!

winnaars

Ze behaalden 302 punten

2e is geworden, de Kalsbeek, met 287 punten
en de 3e prijs is naar de Vrolijke Borrelnootjes gegaan met 279,5 punten.

VERENIGINGENSPEL 2010

Debutant wint verenigingenspel

Zegveld - De dertigste editie van het Verenigingenspel is gewonnen door AKA Triathlonteam. Het team uit Woerden deed voor het eerst mee en behaalde 302 punten Gevolgd door de winnaar van vorig jaar het Kalsbeek College met 287 punten. Derde eindigde de winnaar van 2008 "De Vrolijke Borrelnootjes" met 279,5 punten De ruim vierhonderd afgevaardigden van een recordaantal van 72 verenigingen uit Woerden en Zegveld kregen, in de Milandhal, 380 gevarieerde vragen voorgeschoteld. Zoals het herkennen van eieren, kaas en veren, spieren, gezelschapspellen, Disney figuren, rampen met de juiste jaartallen, logo's en de Rode Draad, waarbij de deelnemers vragen uit de Woerdense Courant moesten opzoeken. Volgens organisator Ciska Klooster van de Culturele Stichting Zegveld is de lol terug te zien in de antwoorden. "Veel onderbroekenlol was er bij de vraag, waarbij verschillende soorten ondergoed benoemd moest worden. De vraag werd goed gemaakt, maar ook foute antwoorden zoals "tent zonder stokken" werd ingevuld Het kippenei wist iedereen wel te herkennen, met het struisvogelei wist men ook wel raad, maar met het donkergekleurde emoe-ei was het lastiger. We hebben van allerlei antwoorden zien langskomen; dinosaurus-ei, schijtlijster, krokodil, schildpad, pinguïn en zwarte zwaan" aldus Ciska.
"Niet alleen de reacties van de deelnemers zijn enthousiast, maar ook krijgen wij alle medewerking van ondernemers. Zo heeft Livera uit Woerden voor het ondergoed gezorgd en kregen we de veren van het Ooievaarsdorp en verzorgde Marleen van kaasboerderij De Groot voor de kaassoorten. Van Huisarts Quaak uit Zegveld mochten we wederom de barcode scanner lenen zodat na het nakijken van 26.600 vragen de punten voor de goede antwoorden snel ingevoerd konden worden en er na ruim een uur de uitslag bekend was" vertelt Ciska. De uitslag van het Verenigingenspel staat op: www.csz.zegveld.net

Bron: Woerdense Courant 28 januari 2010

Zesde lustrum verenigingenspel

ZEGVELD - De Culturele Stichting Zegveld kan na de 30e editie terug kijken op een geslaagde jubileumversie van het zeer populaire VerenigingenspeL Zaterdag waren alle tafels bezet in de Milandhof en kwamen de vreemdste voorwerpen met dito vragen voor de voeten van de deelnemende teams. Winnaars werden de triatleten van het AKA Triathlonteam, die de meeste vragen goed hadden beantwoord. Zij waren te spreken over de diversiteit van onderwerpen en konden soms net als andere deelnemers de soms met veel humor doorspekte vragen erg waarderen. Vragen over de natuur, sport, actualiteiten, alledaagse bezigheden en Oranje passeerden zoal de revue. Over mode werd deelnemerskennis beproefd wat betreft dames- en herenondermode. „Dit zegt toch wel iets over de de vragenbedenker, vindt u niet", aldus een deelnemer.

Bron: Woerdens Nieuwsblad 28 januari 2010

Eieren raden nog niet zo eenvoudig

FotoMarnixSchmidt

Het zwarte ei van de emoe bleek een lastige voor de 72 deelnemende teams.
FOTO MARNIX SCHMIDT

Vragen over het koninklijk huis leveren geen probleem op; die over de Elfstedentocht des te meer. „De schaats-koorts leeft nog niet in Zegveld," concludeert Ciska Klooster van de Culturele Stichting Zegveld. Voor de dertigste keer werd zaterdag het verenigingenspel gespeeld in de Milandhof. Het nieuwe team 'AKA Triathlon' pakte de winst. De winnaar van vorig jaar, het Kalsbeek College, moest genoegen nemen met een tweede plek. Voor hilariteit zorgden vragen over heren- en damesondergoed, terwijl het diep nadenken was bij het raden van eieren. Klooster: „Wij hadden een beetje een zwart ei van een emoe. Dat wist niemand te raden. Men dacht aan een dinosaurus."

Bron: AD Woerden 25 januari 2010

Heel veel animo

fotoUlco

Organisatrice Ciska Klooster van het Verenigingenspel; zaterdag de dertigste editie
FOTO ULCO WESSELINK

DOOR JOLANDA VAN TOL
Zegveld - De Culturele Stichting Zegveld organiseert aanstaande zaterdag voor de dertigste keer het Verenigingenspel. Voor het spel heeft zich een recordaantal van zeventig teams opgegeven.
Ciska Klooster van de Culturele Stichting Zegveld is al vanaf 1995 de belangrijkste organisator . "Het spel werd tot 1995 georganiseerd door toenmalig bestuurslid van CSZ, Arie Vink" vertelt Ciska Klooster die vanaf die tijd de touwtjes in handen heeft. "Het spel is razend populair geworden. Toen ik ermee begon waren er nog 32 teams en dat aantal is nu dus ruim verdubbeld. In 2000 zijn we naar de sporthal verhuisd. En zeventig teams is de limiet. Het betekent dat er 420 afgevaardigden van verenigingen zich buigen over de denk- en doevragen. Dan is de sporthal vol. Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat zoveel mensen het na al die jaren nog steeds leuk vinden. Je zou denken dat men er toch wel een keer op uitgekeken is."
Scanners
"Het betekent ook dat we zo'n 25 vrijwilligers nodig hebben en ook daar is genoeg animo voor. Het vrijwilligersteam moet bijvoorbeeld 25.900 vragen nakijken.
In 2005 zijn we voor het eerst de barcode scanners gaan gebruiken, dat scheelde een hoop tijd voor het invoeren van alle antwoorden in de computer. Onze huisarts Quaak stelt een scanner beschikbaar. Ook winkeliers zijn verrassend spontaan en bereid artikelen te sponsoren of uit te lenen. Mede dankzij het team van 25 vrijwilligers dat al jaren assisteert loopt het meestal als een geoliede machine. Hopelijk dit jaar ook weer....Het blijft toch altijd spannend als je al die mensen de zaal in ziet komen. Dan hoop ik altijd dat ik alles goed heb gedaan en niets over het hoofd heb gezien" aldus Ciska Klooster

Verenigingenspel voor dertigste keer

Zegveld - Het Verenigingenspel, georganiseerd door de Culturele Stichting Zegveld, vindt zaterdag voor de dertigste keer plaats. Het spel begint om 19.45 uur in de Milandhof. Het werd indertijd opgezet om alle verenigingen in de gemeente Zegveld de gelegenheid te geven ook eens op andere wijze de degens te kruisen. Na de gemeentelijke herindeling van 1989 werd het spel ook opengesteld voor verenigingen uit Woerden en Kamerik en sinds 2001 is ook Harmelen uitgenodigd.

Bron: Woerdense Courant 21 januari 2010

Verenigingenspel

De Culturele Stichting Zegveld organiseert op zaterdag 23 januari voor de 30e keer het Verenigingenspel in de Milandhof. Vanwege het lustrum kunnen de deelnemers verrassende vragen verwachten. Vorig jaar namen 66 teams deel en dat betekende dat ruim 400 deelnemers van diverse verenigingen uit Zegveld en Woerden 360 denk- en doevragen moesten oplossen. Ciska Klooster van CSZ heeft wederom gevarieerde vragen samengesteld. Een jury kijkt meteen de bijna 25 duizend antwoorden na, zodat de winnaar nog dezelfde avond bekend wordt. Vorig jaar was dat het team van het Kalsbeek College uit Woerden. Opgeven kan tot en met 8 januari bij Ciska Klooster, tel 691122 en Jolanda van Tol 691650. Of per e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Bron: Woerdense Courant 31 december 2009