Welkom op de website van het "Verenigingenspel"

Het verenigingenspel is een leuke kennisquiz waar je in teamverband aan mee kunt doen.
Ruim veertig jaar geleden is het verenigingenspel in Zegveld ontstaan. Er was behoefte aan leuke activiteiten in en rond het dorpshuis De Milandhof. De Culturele Stichting Zegveld (CSZ) werd opgericht. Arie Vink van deze stichting heeft toen "het verenigingenspel" geintroduceerd. Het sloeg zo goed aan dat het jaarlijks werd gespeeld en steeds groter werd. Waar er in het begin 15 teams meededen, is het uitgegroeid naar 77 teams in 2016. In 1995 is het spel overgenomen door Cor Burggraaf en Ciska Klooster, ook onder de vlag van de CSZ. Vanaf 2019 is het spel in handen van de Christelijke Oranje Vereniging.

Sinds een aantal jaren is het spel zo populair geworden dat het door de Lionsclub in Woerden ook alweer vijftien keer, als bedrijvenspel, is georganiseerd.
Enkele jaren later volgden Kamerik en Kockengen waar het ook een groot succes is.
In het klein wordt het ook in Haarzuilens gespeeld.